Współpraca z influencerem

Influencer marketing nie zawsze jest udany. Nie oznacza to jednak, że sama idea współpracy marek z wpływowymi twórcami jest niewłaściwa. Wręcz przeciwnie – poprawnie zrealizowane kampanie bywają nie tylko skuteczne, ale również po prostu bardzo dobre. Sprawdź, jak może wyglądać współpraca z influencerem i przekonaj się, czy jest to dobry kierunek dla Twojej firmy.

Współpraca z influencerem – product placement

Product placement (lokowanie produktu) to jedna z najpopularniejszych form promocji, nie tylko w internecie. W przypadku influencerów ma ona wyjątkowy sens. Twórcy Internetowi często opowiadają o swoim życiu, pokazują to, czym się fascynują lub co zwróciło ich uwagę. Nic nie stoi więc na przeszkodzie, by w tego typu przekazie pojawił się również Twój produkt. Warto jednak wspomnieć, że publiczność rzadko docenia nachalny product placement, który przypomina po prostu tradycyjną reklamę. W tym przypadku im dyskretniej i swobodniej, tym lepiej. Do zalet lokowania produktu można za to zaliczyć uniwersalność. Ta metoda nadaje się do apromowania rozmaitych towarów i usług w różnych kanałach komunikacji – zarówno za zdjęciach, jak i w filmach czy nawet postach tekstowych.

Post sponsorowany lub recenzja

Post sponsorowany lub recenzja zwykle przewidują poświęcenie większej ilości „czasu antenowego” konkretnemu produktowi. Warto jednak pamiętać, że opisywane przez influencera doświadczenia związane z korzystaniem z produktu czy usługi powinny brzmieć naturalnie. Recenzje zwykle są subiektywne, a więc nie zawsze będą brzmieć po myśli zlecającego. Atutem takich działań jest jednak autentyczność – jeśli influencer szczerze poleca daną rzecz, możesz liczyć na wzrost sprzedaży (oczywiście, jeśli kampania będzie dopasowana do grupy docelowej).

Konkursy, promocje

Świetnym sposobem na zwiększenie zainteresowania danym produktem może być też konkurs. Najlepiej przygotować wraz z influencerem ciekawe zadanie, które zaangażuje jego odbiorców i zapewni im rozrywkę – dzięki temu produkt będzie wywoływał przyjemne skojarzenia. Ufunduj atrakcyjne nagrody, a na pewno spowoduje to duży ruch. Podobnym elementem współpracy może być też promocja. Najczęściej stosuje się zniżki dla obserwatorów przyznawane np. na podstawie unikalnego kodu influencera. Atutem takiego rozwiązania jest możliwość monitorowania, jak duży ruch generuje dany twórca.

Nieszablonowe kampanie

Tym, co cieszy się jednak największym uznaniem, są nieszablonowe kampanie. Najlepiej realizować je w ramach długofalowej współpracy i z wykorzystaniem inwencji samego influencera. Wykorzystaj storytelling, modę na challenge lub wyjątkowy event, by się wyróżnić. Możliwości są praktycznie nieograniczone. Zawsze pamiętaj jednak, by dostosować pole i rodzaj działań do odbiorcy, którym powinien być Twój potencjalny klient. Pomocna może okazać się współpraca z doświadczoną agencją influencer marketingu. Kampanie dla pracujących 30-latków z miasta muszą wyglądać zupełnie inaczej niż te kierowane do młodzieży. To klucz do skuteczności i wiarygodności, która jest kluczowa podczas wszelkich działań marketingowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here