Możliwości zatrudnienia dla notariuszy są dwie – własna kancelaria notarialna lub pracowanie u innego notariusza. Lata nauki, ogromna wiedza i bagaż doświadczeń w postaci stażów i praktyk, zachęcają młodych prawników do oferowania usług pod własnym szyldem. Jak założyć kancelarię notarialną?
Od czego zacząć? Najważniejsze wykształcenie
Ścieżka zaczyna się zawsze tak samo, ale po drodze jest wiele rozgałęzień i wyborów. Studia prawnicze dostępne są w programach uczelni państwowych, ale także coraz częściej przez prywatne placówki. Po 5-letniej edukacji student musi ukończyć aplikaturę i być nominowany przez Ministra Sprawiedliwości. Musi także podjąć decyzje o kierunku dalszej kariery.
Pula dziedzin prawnych jest spora: prokurator, komornik, adwokat, sędzia? Wybór padł na notariusza? Takiej osobie nieobce są zatem cechy, takie jak cierpliwość, schludność i zdolność do mediacji.
Własna kancelaria notarialna w 3 krokach
Własna kancelaria jest marzeniem i celem, który młodzi prawnicy obierają sobie jako własny dorobek w karierze zawodowej. Jak jednak go zrealizować? Sprawa wydaje się prosta i zamyka się w 3 krokach:
– założenie firmy i określenie jej osobowości prawnej;
– wykupienie obligatoryjnego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, które musi być corocznie odnawiane;
– znalezienie lokalu
Nie każdy, młody prawnik będzie mógł pozwolić sobie na zakup lokalu, w którym będzie funkcjonowała kancelaria notarialna. Początek będzie pewnie określony jako wynajem. Wszystko jednak przychodzi z czasem.
Jak wypromować kancelarię notarialną?
Kancelaria notarialna ma trudne zadanie, aby skutecznie zaistnieć na rynku. Nie od dziś wiadomo, że branża prawnicza jest dziedziną pokoleniową, w której zawód i marka prowadzonych usług, przekazywane są z ojca na dzieci. Tym jest zdecydowanie łatwiej wejść w praktykę oferowania swoich usług.
Każdy jednak może osiągnąć sukces, ale otwierając własną, nową placówkę, trzeba się liczyć z dużym nakładem pracy w promocję firmy, która jednocześnie nie może być oczywista. Kancelaria notarialna nie może bowiem ogłaszać się w mediach i innych formach reklamy. Warto zatem stworzyć miejsce w dobrej lokalizacji i „wyjść z nim do ludzi”. Co to oznacza? Warto zaprosić odbiorców usług do środka, przyjaznym (a nie urzędowym) wnętrzem i oferować usługi o najwyższej jakości.
Warto wykorzystać zdobytą wiedzę i prezentować ją swoją osobowością.
Artykuł powstał w oparciu o materiały znalezione na notariuszadamrobak.pl